2024-02-07 19:22 Maciej Henszel , fot. Przemysław Szyszka

Lutowe podium frekwencyjne jest. Walczymy o więcej!

Trener Mariusz Rumak w sobotę ponownie zasiądzie na ławce trenerskiej Lecha Poznań. Poprowadzi Kolejorza w oficjalnym meczu po ponad dziewięciu latach przerwy. Zapraszamy serdecznie kibiców na starcie z Zagłębiem Lubin 10 lutego o godzinie 20. Przy okazji sprawdziliśmy lutowe frekwencje na ligowych spotkaniach od momentu, w którym szkoleniowiec w 2012 roku debiutował w Poznańskiej Lokomotywie.

Po raz pierwszy doświadczony trener poprowadził samodzielnie Lecha 9 marca 2012. Wkrótce minie zatem dwanaście lat. W weekend znów zasiądzie na ławce trenerskiej i zapowiada się całkiem niezła frekwencja, jak na początek rundy wiosennej i przede wszystkim porę roku. Luty to bowiem wciąż kalendarzowa zima i aura potrafi być mocno kapryśna. W tym momencie uprawnionych do wejścia na Enea Stadion w sobotę jest nieco ponad 17 tysięcy kibiców.

A to wynik jak najbardziej obiecujący. Jak można porównać to do poprzednich lat? Ostatni raz więcej w lutym na naszą ligową konfrontację przyszło pięć lat temu - trzeba jednak pamiętać, że 23 lutego 2019, kiedy trenerem był Adam Nawałka, był odwieczny rywal, czyli Legia Warszawa. Zwycięstwo 2:0 oglądały wówczas 24 164 osoby, co i tak jak na rywalizacje z legionistami było wynikiem mocno średnim, bo zwykle stadion przy Bułgarskiej wypełnia się do ostatniego miejsca. Powalczymy wspólnie o zbliżenie się do tej liczby? Drodzy kibice, wbijajcie do naszego systemu biletowego i zapewnijcie sobie wejściówki na sobotę!

Drugi wynik należy do Kolejorza prowadzonego właśnie przez trenera Rumaka. 16 lutego 2014 spotkanie ze Śląskiem Wrocław (2:1) było 20 347 widzów. Obecny rezultat już daje podium, ale nie zamierzamy się na tym zatrzymać. Warto też w tym momencie nadmienić, że poza PKO BP Ekstraklasą lutowy rekord w tych ostatnich dwunastu latach jest przypisany do starcia z norweskim FK Bodø/Glimt (1:0) rok temu w 1/16 finału Ligi Konferencji Europy. Wtedy nasz dom odwiedziło 34 017 osób.

W ostatnich latach nie przekraczaliśmy w drugim miesiącu w roku frekwencji na poziomie 15 tysięcy. Także w sezonie 2021/2022, kiedy wywalczyliśmy mistrzostwo Polski. Wówczas na rywalizacji z Bruk-Betem Termaliką Nieciecza było tylko nieco ponad 13 tys. kibiców.

NAJWYŻSZE LUTOWE FREKWENCJE LIGOWE OD POPRZEDNIEGO DEBIUTU MARIUSZA RUMAKA

23 lutego 2019

24 164

Legia Warszawa (2:0)

16 lutego 2014

20 347

Śląsk Wrocław (2:1)

14 lutego 2016

17 148

Bruk-Bet Termalica Nieciecza (5:2)

22 lutego 2015

16 672

Ruch Chorzów (2:1)

28 lutego 2016

14 366

Jagiellonia Białystok (0:2)

Następne mecze

Niedziela 28.04 godz.17:30
Lech Poznań
vs |
Cracovia
Piątek 03.05 godz.20:30
Ruch Chorzów
vs |
Lech Poznań

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Więcej

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

Korzystamy z plików cookies

Stosujemy pliki cookies, które są niezbędne do tego, aby osoby odwiedzające nasz serwis mogły korzystać z dostępnych usług i funkcjonalności. Używamy również plików cookies podmiotów trzecich, w tym plików analitycznych i reklamowych. Szczegołowe informacje dostępne są w "Polityce cookies". W celu zmiany ustawień należy skorzystać z opcji ZMIENIAM USTAWIENIA.

Akceptuję opcjonalne pliki cookies

Odrzucam opcjonalne pliki
cookies

Ustawienia prywatności

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają prawidłowe wyświetlanie strony oraz korzystanie z podstawowych funkcji i usług dostępnych w serwisie. Ich stosowanie nie wymaga zgody użytkowników i nie można ich wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Analityczne

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Zapisz moje wybory