W ostatnich dniach Lech Poznań został członkiem Global Football Alliance, elitarnego stowarzyszenia zrzeszającego kluby z całego świata. Jego celem jest przewidywanie i łagodzenie nowych zagrożeń związanych z funkcjonowaniem dużych marek piłkarskich oraz wspólne szukanie innowacyjnych rozwiązań, aby stać się konkurencyjnymi zespołami w skali globalnej.
Global Football Alliance powstało w 2020 roku z inicjatywy Bernarda Caiazzo, prezydenta AS Saint-Étienne. Stowarzyszenie to jest sojuszem dwudziestu klubów z całego świata, które współpracują ze sobą w obszarze sportu, marketingu, komunikacji, CSR czy ochrony środowiska. Obecnie w skład tej grupy wchodzą m.in. takie zespoły jak Villarreal CF (Hiszpania), VfL Wolfsburg (Niemcy), AS Saint-Étienne (Francja), Crystal Palace (Anglia), Bodo/Glimt (Norwegia), Estudiantes La Plata (Argentyna), New England Revolution (Stany Zjednoczone), Kawasaki Frontale (Japonia) oraz Melbourne Victory (Australia).
Członkiem Global Football Alliance może być tylko jeden klub z danego państwa, dlatego z Polski do tego elitarnego stowarzyszenia zdecydowano się zaprosić Lecha Poznań - ośmiokrotnego mistrza kraju, a także uczestnika tegorocznej edycji Ligi Konferencji Europy. Zresztą to właśnie z występami Kolejorza na arenie międzynarodowej wiąże się historia naszego dołączenia.
- To właśnie dzięki naszej grze w Lidze Konferencji Europy i zapoznaniu się z wielką europejską marką mamy możliwość znalezienia się w tak wąskim, elitarnym gronie jakim jest stowarzyszenie Global Football Alliance. Nasza kandydatura została bowiem poparta przez hiszpański Villarreal, czyli półfinalistę ostatniej edycji Ligi Mistrzów - mówi właściciel Lecha Poznań, Piotr Rutkowski.
- Cieszymy się z tej współpracy i jesteśmy przekonani, że nie tylko dużo zyskamy na tej współpracy, ale również nasze know-how będzie przydatne dla innym klubom. Jest to szansa na wymianę spostrzeżeń na wielu polach zarządzania klubem z prezesami zespołów z całego świata, a także pomiędzy różnymi działami, bo przecież poruszane będą także zagadnienia marketingowe czy komunikacyjne - dodaje.
Ważnym elementem stowarzyszenia jest dzielenie się swoimi najlepszymi rozwiązaniami w wielu obszarach funkcjonowania klubu. Pomóc w tym ma tworzenie międzynarodowej sieci scoutingowo-rekrutacyjnej, optymalizacja wyników treningowych i sportowych czy współpraca klubów w celu zwiększenia produktywności i konkurencyjności. Global Football Alliance przyświeca idea "Glokalna", która mówi, że należy skupić się na rynku lokalnym, ale aby cały czas się rozwijać potrzeba globalnej wizji.

Gryf Słupsk
Lech Poznań
Zapisz się do newslettera