2006-09-22 00:00 maciej

Rozmowa z Tadeuszem Kościńskim, Dyrektorem BZ WBK

- Bank Zachodni WBK współpracował z Lechem jeszcze jako Wielkopolski Bank Kredytowy, czyli przed fuzją WBK z Bankiem Zachodnim , która miała miejsce w 2001 r. Bank był swego czasu jednym ze sponsorów klubu, a obecnie angażuje się w sponsorowanie konkretnych meczów ligowych. - mówi Dyrektor BZ WBK Tadeusz Kościński.

Wasze korzenie to Wielkopolska a Lech jest symbolem regionu, czy myślicie o kolejnych projektach realizowanych we współpracy z Lechem.

BZWBK zawsze starał się i stara aktywnie uczestniczyć w życiu Wielkopolski - wspiera różne przedsięwzięcia  kulturalne i sportowe. Można to robić w różny sposób, nie tylko przekazując dotacje. W przypadku Lecha  Poznań stawiamy przede wszystkim na współpracę biznesową. Wspólnie z klubem zamierzamy wprowadzić ciekawe i nowatorskie produkty adresowane do szerokiej rzeszy kibiców Lecha w Wielkopolsce i nie tylko.

Ilu zatrudniacie pracowników w Wielkopolsce? i jak sądzicie jaka część interesuje się losami klubu.

BZWBK w Wielkopolsce to około 3 tysiące osób, z czego ponad 1000 pracuje w samym  Poznaniu. Nikt oczywiście nie prowadzi badań ilu z nich kibicuje Lechowi, ale jestem przekonany, że sporo. Sam często bywam na  stadionie przy Bułgarskiej i często spotykam tam znajomych z pracy.  Bez względu na porę roku, warunki atmosferyczne, osiągane wyniki nie opuszczają oni żadnego meczu. Często, zwłaszcza rano, w windzie budynku PFC, w którym mieści się poznańska część centrali banku, słychać rozmowy o ostatnich meczach Kolejorza. Dla niektórych poranna rozmowa o wczorajszym spotkaniu Lecha np. z  Legią, to wręcz tradycja.   

Coraz więcej klubów sportowych wprowadza swoje karty kredytowe etc., w jaki sposób i ile może na tym zarobić Lech Poznań?

Wspólna karta kredytowa to właśnie jeden z produktów, o których już wspomniałem. Trudno mówić w tym momencie o szczegółach, ale z całą pewnością Lech zyska na współpracy z BZWBK, a kibice klubu będą mogli cieszyć się nowym, niepowtarzalnym i co bardzo ważne, wspierającym bezpośrednio ich klub i przydatnym na co dzień produktem bankowym.   

Jaką pozycję na rynku zajmuje obecnie BZWBK i czym wyróżnia się na tle konkurencji (może jakiś konkretny produkt...)

Mówić najkrócej jedną z czołowych w Polsce, a w Wielkopolsce - pierwszą. Tutaj jesteśmy niekwestionowanym numerem jeden. Od konkurencji odróżnia nas przede wszystkim jakość oferowanych produktów i usług. Stawki oprocentowania oraz prowizji i opłat bardzo się ujednoliciły na polskim rynku. W tej sytuacji uznaliśmy, że możemy wyróżnić się przez jakość. O tym, że to dobry kierunek mogą świadczyć chociażby bardzo dobre wyniki banku osiągnięte w 2005 r. i w pierwszej połowie 2006 r. Naszą jakość potwierdzają z kolei certyfikaty ISO 2001 oraz nagrody banków zagranicznych dla BZWBK.

Od kiedy kibicuje Pan Kolejorzowi, jaki mecz utkwił w pamięci?

 Kibicuję Lechowi od 1998 roku, kiedy to przyjechałem do Poznania z Londynu. Najwięcej emocji dostarczył mi mecz pucharowy Lecha z Pogonią Szczecin, w którym strzelano  kilkanaście rzutów karnych.

Jak Pan ocenia zmiany strukturalne w klubie i czy dla świata biznesu Lech stał się atrakcyjniejszym podmiotem?

Nie jest tajemnicą, że Lech borykał się ze znacznymi trudnościami finansowymi, które niezbyt korzystnie odbijały się na jego wizerunku. Przejęcie Lecha przez tak  znaczącego inwestora, daje mu ogromne szanse na rozwój. Mam nadzieję, że długoterminowa inwestycja holdingu Amica przyniesie korzyści zarówno klubowi, inwestorowi, jak i sponsorom. Bardzo bym chciał, aby Lech lepiej niż dotychczas zaistniał w rozgrywkach międzynarodowych. Z całą pewnością podniosłoby to także rangę Lecha w świecie biznesu.

Jakie korzyści zarówno marketingowe jak i sprzedażowe może przynieść sponsoring Lecha?

Lech Poznań należy do najbardziej medialnych klubów w Polsce. Wspaniała widownia, świetna oprawa meczów, jeden z najlepszych stadionów w Polsce, ogromne zainteresowanie środowiska lokalnego sprawiają, że mecz Lecha Poznań to doskonała okazja do pokazania się szerokiej publiczności. Z Lechem warto grać - w BZWBK wiemy o tym nie od dzisiaj.

Next matches

Sunday

12.05 godz.17:30
Lech Poznań
vs |
Legia Warszawa

Sunday

19.05 godz.17:30
Widzew Łódź
vs |
Lech Poznań

Recommended

Newsletter

Subscribe

More

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

We use cookie files

We use cookies that are necessary for visitors to our website to take advantage of the services and features available. We also use cookies from third parties, including analytics and advertising cookies. Detailed information is available in "Cookie Policy". In order to change your settings, please use the CHANGE SETTINGS option.

Accept optional cookies

Reject optional cookies

Privacy settings

Required

Necessary cookies enable the correct display of the site and the use of basic functions and services available on the site. Their use does not require the users' consent and they cannot be disabled within the privacy settings.

Advertising

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Analitical

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Save my choices