2015-07-16 00:00 Miłosz Marek fot. Adam Ciereszko

Mistrz? Najlepszy, najlepiej zarządzany itd...

Lech w minionym sezonie był najlepszy nie tylko w boiskowych zmaganiach. W raporcie firmy Ernst & Young zwyciężył w prestiżowej klasyfikacji biznesowej.

Lech w minionym sezonie był najlepszy nie tylko w boiskowych zmaganiach. W raporcie firmy Ernst & Young zwyciężył w prestiżowej klasyfikacji biznesowej.

W zestawieniu pod uwagę były trzy główne kryteria: finanse, efektywność sportowa oraz marketing i medialność. Poznański klub okazał się najlepszy w dwóch kategoriach, a w jednej zajął drugie miejsce.

Biznesowo najlepsi

Największym triumfem Kolejorza jest zwycięstwo w klasyfikacji biznesowej. Według analityków Ernst & Young klub może pochwalić się najbardziej zdywersyfikowanymi przychodami. Oznacza to ich największe zróżnicowanie w całej Ekstraklasie.

W raporcie podkreślone jest, że Lech zdołał wywalczyć trofeum mistrzowskie, mimo że najgroźniejszy rywal w walce o tytuł przeznaczył ponad dwa razy więcej środków na wynagrodzenia.

Zespół ze stolicy Wielkopolski jest również w czołówkach rankingów płynności finansowej, przychodów ogółem oraz może się pochwalić jednym z najniższych wskaźników zadłużenia w całej lidze.

Wartość godna mistrza

Jedyną kategorią, w której Lech nie znalazł się na pierwszym miejscu była marketing i medialność. Nie przeszkodziło to jednak w ogromnym wzroście wartości mediowej drużyny z Poznania. W porównaniu z sezonem 2013/2014 wzrosła ona aż o 18 milionów złotych - z poziomu 36 do kwoty 54 milionów złotych.

To mecze Kolejorza były najchętniej oglądanymi widowiskami w tym sezonie. Mecz Lech - Legia w 25. kolejce sezonu oglądało przed telewizorami aż 413 tysięcy widzów.

Nie było żadnej niespodzianki, jeśli chodzi o wskaźniki efektywności sportowej. Mistrz Polski wygrał ją bez większych problemów.

W trosce o fanów

W raporcie Ekstraklasy wyszczególnione zostały również działania klubu na rzecz komfortu kibiców. Lech może pochwalić się największą ilością punktów sprzedaży biletów w całej lidze. To zaowocowało zdecydowanie najwyższą frekwencją na meczach na INEA Stadionie, który łącznie podczas spotkań odwiedziło dokładnie 364 392 kibiców.

Kolejorz pochwalić się nie tylko najlepszym całosezonowym wynikiem, ale również po raz trzeci zgromadził najwięcej fanów na jednym spotkaniu. Ostatni mecz w sezonie 2014/2015 przy Bułgarskiej oglądało 41.556 widzów.

Następne mecze

Niedziela 28.04 godz.17:30
Lech Poznań
vs |
Cracovia
Piątek 03.05 godz.20:30
Ruch Chorzów
vs |
Lech Poznań

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Więcej

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

Korzystamy z plików cookies

Stosujemy pliki cookies, które są niezbędne do tego, aby osoby odwiedzające nasz serwis mogły korzystać z dostępnych usług i funkcjonalności. Używamy również plików cookies podmiotów trzecich, w tym plików analitycznych i reklamowych. Szczegołowe informacje dostępne są w "Polityce cookies". W celu zmiany ustawień należy skorzystać z opcji ZMIENIAM USTAWIENIA.

Akceptuję opcjonalne pliki cookies

Odrzucam opcjonalne pliki
cookies

Ustawienia prywatności

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają prawidłowe wyświetlanie strony oraz korzystanie z podstawowych funkcji i usług dostępnych w serwisie. Ich stosowanie nie wymaga zgody użytkowników i nie można ich wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Analityczne

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Zapisz moje wybory