2017-01-28 10:14 Lilianna Szymczak

Lech wśród najbardziej medialnych klubów

W grudniu powstało ponad 2,3 tysiąca artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów znalazł się na trzecim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.

Powrót na podium

Piętnaście miesięcy Kolejorz utrzymywał się na podium rankingu medialności pośród polskich klubów ekstraklasowych. Listopadowe wydanie raportu medialnego Polska Piłka uplasowało Lecha na piątym miejscu, jednak dane zebrane z grudnia wyraźnie wskazują już, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Wisły Kraków, a także poznańskiej Lokomotywy. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 2323 relacji, co dało klubowi ze stolicy Wielkopolski trzecie miejsce wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.

Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1111 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowana większość jednak, bo aż 1212 materiałów publikowana była w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza ponad 16 milionów złotych.

W minionym miesiącu ponad 39 procent wszystkich artykułów prasowych o Lechu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 18-krotnie.

Medialność byłych lechitów

O medialności Lecha świadczą również piłkarze grający w przeszłości w niebiesko-białych barwach. Liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą już po raz kolejny został były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 27-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało ponad 2300 publikacji.

W zestawieniu pojawił się również wychowanek poznańskiej Lokomotywy, Karol Linetty. 21-letni pomocnik doczekał się prawie 300 artykułów na swój temat, wyprzedzając m.in. Łukasza Skorupskiego czy Krystiana Bielika.

O badaniu

"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.

Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę prawie 2 mln publikacji.

Następne mecze

Poniedziałek 01.04 godz.15:00
Stal Mielec
vs |
Lech Poznań
Niedziela 07.04 godz.15:00
Lech Poznań
vs |
Pogoń Szczecin

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Więcej

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

Korzystamy z plików cookies

Stosujemy pliki cookies, które są niezbędne do tego, aby osoby odwiedzające nasz serwis mogły korzystać z dostępnych usług i funkcjonalności. Używamy również plików cookies podmiotów trzecich, w tym plików analitycznych i reklamowych. Szczegołowe informacje dostępne są w "Polityce cookies". W celu zmiany ustawień należy skorzystać z opcji ZMIENIAM USTAWIENIA.

Akceptuję opcjonalne pliki cookies

Odrzucam opcjonalne pliki
cookies

Ustawienia prywatności

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają prawidłowe wyświetlanie strony oraz korzystanie z podstawowych funkcji i usług dostępnych w serwisie. Ich stosowanie nie wymaga zgody użytkowników i nie można ich wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Analityczne

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Zapisz moje wybory